Nytt varumärke för inredning

Vår modiga och expansiva kund, BGA, kom till oss för att få hjälp med ett helt nytt varumärke.

Uppdrag

De önskade ett unikt namn, logotyp och grafisk identitet för inredningsdetaljer, som speglar och annat som smyckar hemmet. Primär målgrupp är inredningsintresserade kvinnor +25 år.

Produkt

Vår idé

I vår kreativa process gick tankarna till det som sägs vara det första föremål som människan speglade sig i – Obsidian – en slipad vulkansten. Vulkanernas ö är Hawaii. Språket som talas där, hawaiianska är varmt och vackert, där hittade vi vår inspiration.

Resultat

KAILA – betyder stil på hawaiianska. Ett enkelt ord som kan omfatta många olika inredningsprodukter. Den grafiska identiteten fick en touch av tropiska stränder i kombination med skandinaviska nyanser.

Kaila logotyp

Vill du veta mer om hur vi jobbar? Hör av dig så bjuder vi dig på en gomorronfrukost.