Gävle kommun U23 – publikfilmer2019-09-26T14:08:21+02:00

Project Description

Oops...
Slider with alias case-valbo-sommartidning-1 not found.

Bakgrund

11–14 juli 2019 arrangerades U23 EM i friidrott i Gävle. Från maj 2019 fick Gomorron uppdraget att leda arbetet med mästerskapets officiella konton i sociala medier.

En del i detta var att ta fram ett antal filmer under parollen ”Ladda upp för ett hållbart event”. Målet var dels att utbilda Gävlebor i hur man skapar positiv energi på läktaren, dels berätta för samtliga besökare hur de kunde bidra till ett hållbart evenemang. Då mästerskapet var diplomerat som Miljömärkt event var det viktigt att få besökarna att bidra genom att källsortera, ta med sin egen vattenflaska och resa klimatsmart.

I samarbete med Gävle kommun tog Gomorron fram ett koncept för åtta filmer. Vi stod även för copy, projektledning och regi under inspelningen. Filmerna producerades i samarbete med videokommunikatör och publicist på Gävle kommun.

Filmerna skapades för att passa i sociala medier, därför är samtliga filmer under 30 sekunder. Viktigt var att hålla en röd tråd med positiv tonalitet, speaker med hög igenkänning, textat (hållbarhetsfilmerna på engelska) då i snitt endast 30% tittade med ljud.

De åtta filmerna publicerades på Facebook, Instagram, mästerskapets hemsida gavle2019.com samt visades på storbildsskärm under eventet. Filmerna sponsrades även på Facebook och nådde tillsammans över 260 000 i räckvidd och hade 14 600 visningar.

Bakgrund

11–14 juli 2019 arrangerades U23 EM i friidrott i Gävle. Från maj 2019 fick Gomorron uppdraget att leda arbetet med mästerskapets officiella konton i sociala medier.

En del i detta var att ta fram ett antal filmer under parollen ”Ladda upp för ett hållbart event”. Målet var dels att utbilda Gävlebor i hur man skapar positiv energi på läktaren, dels berätta för samtliga besökare hur de kunde bidra till ett hållbart evenemang. Då mästerskapet var diplomerat som Miljömärkt event var det viktigt att få besökarna att bidra genom att källsortera, ta med sin egen vattenflaska och resa klimatsmart.

I samarbete med Gävle kommun tog Gomorron fram ett koncept för åtta filmer. Vi stod även för copy, projektledning och regi under inspelningen. Filmerna producerades i samarbete med videokommunikatör och publicist på Gävle kommun.

Filmerna skapades för att passa i sociala medier, därför är samtliga filmer under 30 sekunder. Viktigt var att hålla en röd tråd med positiv tonalitet, speaker med hög igenkänning, textat (hållbarhetsfilmerna på engelska) då i snitt endast 30% tittade med ljud.

De åtta filmerna publicerades på Facebook, Instagram, mästerskapets hemsida gavle2019.com samt visades på storbildsskärm under eventet. Filmerna sponsrades även på Facebook och nådde tillsammans över 260 000 i räckvidd och hade 14 600 visningar.

Vill du veta mer om hur vi jobbar? Hör av dig så bjuder vi dig på en gomorronfrukost.
Kontakta oss

Vill du veta mer om hur vi jobbar? Hör av dig så bjuder vi dig på en gomorronfrukost.
Kontakta oss