Sociala medier-kampanj med små medel

Du behöver inte ha en tjock plånbok för att producera innehåll som når ut, skapar engagemang och driver konverteringar. En tydlig brief, en bra idé och en vacker inspelningsplats räcker långt.

Bakgrund

Naturkraft Gästrikland ville under sommaren lyfta Gästrikland som destination för friluftsintresserade med tonvikt på vandring, cykling och paddling. Kampanjen skulle främst bedrivas på sociala medier och länka till appen Naturkartan där leder, rastplatser och intressanta besöksmål finns inlagda.

Lösning

Utifrån budskapet “Välkommen ut” tog vi fram tre korta annonsfilmer som publicerades och sponsrades på Naturkraft Gästriklands Facebooksida. Kampanjen genererade nästan 4 000 klick och som bonuseffekt ökade antalet följare på Naturkraft Gästriklands Facebooksida med nästan 40%.

Vill du veta mer om hur vi jobbar? Hör av dig så bjuder vi dig på en gomorronfrukost.