Probaco2019-09-26T14:10:39+01:00

Project Description

Bakgrund

Att kliva ur ett nationellt bolag med ett starkt varumärke kan vara en stor utmaning. Men också en fantastisk möjlighet att skapa en egen identitet. Frågan är – hur får man ett tydligt varumärke som känns igen över stora delar av Sverige när man är fem olika bolag?

Redan i tidigt skede hade vi på Gomorron förmånen att komma in och påverka såväl namn som ”företagsform”.  Vi såg att det var viktigt att bolagen arbetar under samma namn, affärsidé, värdegrund och vision. Och givetvis med samma visuella identitet.

Bakgrund

Att kliva ur ett nationellt bolag med ett starkt varumärke kan vara en stor utmaning. Men också en fantastisk möjlighet att skapa en egen identitet. Frågan är – hur får man ett tydligt varumärke som känns igen över stora delar av Sverige när man är fem olika bolag?

Redan i tidigt skede hade vi på Gomorron förmånen att komma in och påverka såväl namn som ”företagsform”.  Vi såg att det var viktigt att bolagen arbetar under samma namn, affärsidé, värdegrund och vision. Och givetvis med samma visuella identitet.

Bakgrund

Att kliva ur ett nationellt bolag med ett starkt varumärke kan vara en stor utmaning. Men också en fantastisk möjlighet att skapa en egen identitet. Frågan är – hur får man ett tydligt varumärke som känns igen över stora delar av Sverige när man är fem olika bolag?

Redan i tidigt skede hade vi på Gomorron förmånen att komma in och påverka såväl namn som ”företagsform”.  Vi såg att det var viktigt att bolagen arbetar under samma namn, affärsidé, värdegrund och vision. Och givetvis med samma visuella identitet.

Logotyp

För många av kollegorna i branschen dominerar kalla färger och hårda former. Med Probaco ville vi skapa en annan framtoning, en som harmoniserar med deras företagskultur och värdegrund: lokalt, kunnigt, tryggt och empatiskt:

Även färgen signalerar de mjuka värdena och sticker ut mot det man vanligtvis ser i skadeservicebranschen.

Logotyp

För många av kollegorna i branschen dominerar kalla färger och hårda former. Med Probaco ville vi skapa en annan framtoning, en som harmoniserar med deras företagskultur och värdegrund: lokalt, kunnigt, tryggt och empatiskt:

Även färgen signalerar de mjuka värdena och sticker ut mot det man vanligtvis ser i skadeservicebranschen.

Logotyp

För många av kollegorna i branschen dominerar kalla färger och hårda former. Med Probaco ville vi skapa en annan framtoning, en som harmoniserar med deras företagskultur och värdegrund: lokalt, kunnigt, tryggt och empatiskt:

Även färgen signalerar de mjuka värdena och sticker ut mot det man vanligtvis ser i skadeservicebranschen.

Payoff – Vi finns här

Med payoffen visar Probaco att de både finns på många ställen runt om i Sverige, men också att de finns här för dig som råkat ut för en skada. Det visar på deras empatiska sida.

Payoff – Vi finns här

Med payoffen visar Probaco att de både finns på många ställen runt om i Sverige, men också att de finns här för dig som råkat ut för en skada. Det visar på deras empatiska sida.

Payoff – Vi finns här

Med payoffen visar Probaco att de både finns på många ställen runt om i Sverige, men också att de finns här för dig som råkat ut för en skada. Det visar på deras empatiska sida.

Bildspråk

Probaco kommer ofta in i situationer när något oväntat eller oönskat har hänt. Inte sällan finns det människor vars liv påverkats av brand, vattenskada, mögel eller andra faktorer som ställt en del av livet på ända. Att som skadeserviceföretag ha förmågan att vara empatiska och skapa trygghet i omständigheterna, är oerhört värdefullt. Den känslan vill vi att bilderna ska förmedla. Där ska finnas värme, ljus, hopp och kontakt mellan människor.

Bildspråk

Probaco kommer ofta in i situationer när något oväntat eller oönskat har hänt. Inte sällan finns det människor vars liv påverkats av brand, vattenskada, mögel eller andra faktorer som ställt en del av livet på ända. Att som skadeserviceföretag ha förmågan att vara empatiska och skapa trygghet i omständigheterna, är oerhört värdefullt. Den känslan vill vi att bilderna ska förmedla. Där ska finnas värme, ljus, hopp och kontakt mellan människor.

Bildspråk

Probaco kommer ofta in i situationer när något oväntat eller oönskat har hänt. Inte sällan finns det människor vars liv påverkats av brand, vattenskada, mögel eller andra faktorer som ställt en del av livet på ända. Att som skadeserviceföretag ha förmågan att vara empatiska och skapa trygghet i omständigheterna, är oerhört värdefullt. Den känslan vill vi att bilderna ska förmedla. Där ska finnas värme, ljus, hopp och kontakt mellan människor.

Mobilt först

Idag besöker ungefär varannan person en sajt via sin mobil/surfplatta. Här är det viktigt att fånga upp de besökarna och ge dem en behaglig upplevelse. Vi valde att fokusera på vad som är viktigt för besökaren när hen surfar in via sin mobil/surfplatta. En sajt behöver inte se lika ut på dator/surfplatta/mobil utan behöver anpassas för ändamålet.

Vill du veta mer om hur vi jobbar? Hör av dig så bjuder vi dig på en gomorronfrukost.
Kontakta oss

Vill du veta mer om hur vi jobbar? Hör av dig så bjuder vi dig på en gomorronfrukost.
Kontakta oss

Vill du veta mer om hur vi jobbar? Hör av dig så bjuder vi dig på en gomorronfrukost.
Kontakta oss