I affärer finns det ju alltid en uppsjö av tips och råd som lovar att hjälpa dig att lyckas. Vad som är framgångsrikt är ofta olika i varje unikt fall. För vår strateg Micke finns det tre starka principer som alltid är bra som vägledande förhållningssätt snarare än enkla lösningar. Det handlar om att hantera förväntningar klokt, skapa differentierande värde och vårda relationer med äkta intresse. Vi hoppas att dom kan hjälpa dig på vägen till lönsammare affärer!
1. Underpromise and overdeliver
Bli inte ambitiös och lova mer än du kan hålla. Det är hur du levererar på förväntningar som skapar bilden kunden får av dig. Så lova lite mindre och överleverera istället!
2. Konkurrera med värde
Det räcker inte att vara billig om du levererar dålig kvalité eller om dina produkter är snygga men saknar funktion. För att bli vald över tid behöver du skapa mer värde än dina konkurrenter.
3. Var genuint intresserad av dina kunder
Kunder som känner sig sedda och förstådda är mer benägna att stanna kvar och fortsätta göra affärer med dig.